Blázen, šílenec, sebevrah,…

26. 07. 2014 15:38:57
Ano, tato a nejen tato slova se o mně špitala, a vlastně nešpitala, nýbrž zcela jasně a zřetelně vyslovovala, v mém nejbližším okolí, když jsem se chystal v prvním roce tohoto tisíciletí na to, na co jsem se chystal. A upřímně řečeno byla vcelku pochopitelná. Jenže...

Jenže o rok dříve mne kolega naučil létat. Samozřejmě ne tak, že bych mával rukama a vznášel se pod klenbou nebeskou, ale předvedl mi, že zdolávat dálavy tam kdesi kilometry nad zemí může i obyčejný prosťáček. Tedy já. A když se jeden zamiluje do létání...
A tak jsem si zvolil nový cíl. Co nejvzdálenější cíl. Nikoliv již Ameriku (v mém případě rozhodně nezaměňovat za tamní zemi, do níž řada jistých našinců mířila s jednoznačně ne turistickými úmysly), protože ta pro mne tak jaksi nebyla... nic ve zlém... ale Jižní Afriku. Z vlastně vcelku banálního důvodu. Pro vzpomínku z dětství, kdy jsem obdivoval tamní poštovní známky, jichž několik se objevilo i v mé filatelistické sbírce.
A že o mně mé okolí říkalo to, co říkalo, je nasnadě. Protože napsat si v dobách, kdy byl ještě i náš internet v plenkách a západ Evropy vcelku exotickými dálavami, dopis na jihoafrické velvyslanectví s prosbou o pár prospektů, faxem si sehnat bydlení, koupit si sám pro sebe letenku a obletět řádově třetinu zeměkoule tam a totéž zpátky... To přece nemůže být normální!
Určitě tam prý chytím nějakou chorobu. Určitě mě tam přepadnou, zabijí, možná dokonce snědí... Inu, to víte, generace vyrostlá za ostnatým drátem železné opony a znající lépe snad leda omezený východní blok zemí, kde prý zítra již znamenalo včera.
A že nejsem možná tak docela normální jsem si vlastně říkal i já sám. Protože jsem v předchozím životě i já spočinul leda tak v zemi rakouské a německé, pěšky z té prve zmíněné došel nakrátko do Švejcar a maličkého knížectví lichtenštejnského, pak se se známými a malou dušičkou jednou jedinkrát potuloval Paříží a pak... Bác! Ve třech New York a vzápětí sám Jižní Afrika.
A tak jsem se stal pro okolí tím, co je zmíněno v titulku. Bláznem, šílencem, sebevrahem,... Tedy tehdy jsem se tímto stal. Protože kdybych se měl pro podobnou avantýru rozhodnout dnes, asi už bych se nerozhodl. Už bych se bál. Protože už nejsem to mladé ucho, kterému to prostě nedá. Ale stalo se.
A nelituji toho. Protože léta plynula a plynou a zmíněná slova ustávala, ustávala, až vlastně ustala. Aspoň v mém okolí. Byla nahrazena slovy jinými. „Tak co v létě? Zase do Afriky?“ Se stále se opakující stejnou odpovědí: „Ano, jak jinak.“
Dnes už se mi nikdo vlastně ani moc nediví. Už se to stalo normálním. Že nastane červenec a já zmizím „kousek na jih od Českého Krumlova“, jak s oblibou říkám. A tak se spíš jenom poťouchle spekuluje. „Že tam máš nějakou ženskou?“ Nemám. Bohužel. Tedy ne že bych neměl příležitost nebo že by nestály za hřích, ale... přece jenom... viry bohužel vládnou světu. A Jižní Africe zvláště. A mám se moc rád na to, abych právě tam lovil děvčata. Protože když prý má už i jedna ze tří tamních školaček HIV,... U dospělých kdo ví...
Nikdo už se o mne vlastně ani nebojí. Nebo neznám nikoho takového. Protože proč by se báli, že? Když tam jezdím rok co rok...
Protože jistě i škarohlídi mají pravdu. Protože Afrika je bezesporu zemí chudoby, hladu, špíny, neduhů, konfliktů, kriminality. A Jižní Afrika je taky Afrika, jakkoliv to není až tak docela Afrika.

ch1.JPG
ch2.JPG
ch3.JPG
ch4.JPG
ch5.jpg

Ale Jižní Afrika je zároveň i zemí plně srovnatelnou s tou naší. A doufám, že jsem ji tímto srovnáním neurazil.

kr1.JPG
kr2.JPG
kr3.JPG
kr4.JPG
kr5.JPG
kr6.JPG
kr7.JPG
kr8.JPG
kr9.JPG
kr10.JPG
kr11.JPG
kr12.JPG
kr13.JPG
kr14.JPG
kr15.JPG
kr16.JPG
kr17.JPG
kr18.JPG
kr19.JPG
kr20.JPG
kr21.JPG
kr22.JPG
kr23.JPG

Záleží jenom na tom, kam jeden zamíří. A samozřejmě na tom, má-li na to... na naše poměry sice vcelku nevelké, ale přece jenom peníze.

penize.JPG

Autor: Viktor Pondělík | sobota 26.7.2014 15:38 | karma článku: 11.37 | přečteno: 903x

Další články blogera

Viktor Pondělík

Nebohá země česká

Jestli jsem poslední dobou něco neslyšel, pak to byly nějaké pozitivní zprávy. Skoro jako kdyby se všechno dobré ze světa vytratilo a zbylo jenom to špatné. A jako kdyby se navrch všechno smrsklo na pouhou ekonomiku.

10.7.2022 v 23:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Viktor Pondělík

Skvělý nápad, páni europoslanci

O nás lidech se ví, že si ničíme své životní prostředí. I když se bez přírody neobejdeme, škodíme jí mnoha různými způsoby. A co na to politici?

11.6.2022 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Viktor Pondělík

Sliby u nás neberou konce

Když člověk poslouchá řeči našich politiků, nejednou skutečně neví, zda se tomu má smát nebo spíš brečet.

14.5.2022 v 15:31 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 42 | Diskuse

Viktor Pondělík

Nejsme zrůdy, bruselata

V uplynulých letech si svět zvyknul označovat nás Čechy za xenofobní smečku, neochotnou pomáhat nešťastným lidem. Stalo se to běžným tématem od chvíle, kdy začala předchozí migrační krize, a všichni víme, jak se tehdy věci měly.

18.4.2022 v 16:09 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 459 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 1394 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1273

Od chvíle, kdy jsem se narodil, uplynulo již plus mínus devět pětiletek. A mám-li se za těmito ohlédnout, pak o sobě mohu zmínit třeba to, že jsem strávil řádově dvě desetiletí ve školních škamnách, od mateřské po vysokou školu, abych poté většinu své profesní dráhy strávil tamtéž, jen na opačné straně barikády. Pomineme-li tedy závratnou kariéru, již jsem započal coby hotelový recepční a ukončil až na daleko významnějším postu topiče tamtéž. K mým koníčkům patří již od počátku milénia zejména mé každoroční anabáze do mojí milované druhé domoviny, Jihoafrické republiky, a pokud pak setrvávám na naší polokouli, nejraději píši a píši a píši, aby měli ti, kdo umí číst, co číst, pokud to chtějí číst.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...